Mulakan Bismillah sebelum membaca, Jadikan amalan sepanjang masa, Maaf dipohon tersilap bicara, Ini sekadar renungan bersama.. ^_^
"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

Thursday 2 May 2013

Ketahuilah...

Ketahuilah sahabatku...

Aku diam bukan bererti aku patuh kepada arahanmu..
Aku diam bukan bererti aku tidak punya prinsip hidup yang dipegang..
Aku diam bukan bererti aku suka melihat apa yang sedang dilakukan olehmu
wahai sahabat..

Ketahuilah sahabatku..

Sudahku katakan padamu dahulu,
Aku tidak suka diarah oleh insan yang tidak pernah memahami...
Namun, aku hanya mahu menolong..
selagi mana ia tidak melanggar hukum Allah..
Aku tidak membencimu teman..
Malah,aku sayang kepadamu..
Bahkan aku bangga kerana punya sahabat sepertimu..
Aku bangga...
Kerana aku bisa menolongmu sahabatku...
Aku tidak mengharapkan apa-apa balasan darimu..
Cukuplah kebaikan yang dicatat oleh malaikat Tuhanku..
Agar kebaikan yang kecil itu bisa menolongku di 'sana'..


Sudahku katakan padamu dahulu..
Aku punya prinsip hidup sepertimana dirimu jua..
Namun, perlukah aku memberitahu prinsipku..
Perlukah aku memberitahu segalanya padamu..
Tidak!!!
Cukuplah aku dan Tuhanku yang tahu..

Sudahku katakan padamu dahulu..
Aku tidak betah berbicara denganmu..
Aku hanya insan biasa yang sering melakukan kesilapan..
Tidak semua yang berlaku di depanku,
aku mampu untuk mengendalikannya..
Aku ulangi...
Aku hanya insan biasa..

TETAPI,

Hanya satu yang ku pinta darimu..
Bantulah aku dalam meraih cinta Illahi..
Bantulah aku dalam menjaga hatiku daripada sifat yang dimurkai..
Bantulah aku membersihkan fikiranku daripada memikirkan
tajamnya kata insan bagai memebelah nuraniku..

Bantulah aku duhai teman..
Aku tidak mahu hatiku kotor menghadap Illahi..
Aku tidak mahu fikiranku celaru menimba ilmu..
Aku tidak mahu dadaku sempit bernafas di bumi Tuhan..
Aku tidak mahu...




*sahabat yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya...kamu teringat akan Allah...*


Peace no war..
Ini hanyalah coretan yang tiada kena mengena dengan diri ini mahupun sesiapa..
Hanyalah coretan ingatan buat diri ini dan juga buat semua..
Maniskan iman, maniskan senyuman...^_^

No comments:

Post a Comment