Mulakan Bismillah sebelum membaca, Jadikan amalan sepanjang masa, Maaf dipohon tersilap bicara, Ini sekadar renungan bersama.. ^_^
"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

Sunday 3 March 2013

Muhasabah diri kita


salam sahabat-sahabatku yang kurindui dan kucintai kerana Allah..Kali ini,saya hanya ingin titipkan satu video yang saya lihat di youtube..Video yang saya share untuk antum dan juga untuk diri saya yang serba kekurangan.. Moga terbit satu perasaan di sanubari kita..Perasaan ingin berubah..Berubah dari kurang baik menjadi baik(untuk diri saya juga),dan dari baik menjadi lebih baik..Walaupun,perubahan itu nampak kecil di mata orang,namun di mata Allah..perubahan yang kita buat itu besar ganjarannya..







Semoga kita terus mencari cinta illahi yang tidak akan pernah padam untuk kita..
Cinta yang membawa kita kepada kehidupan yang lebih tenang..
Dan untuk mencapai cinta itu,ikutlah jalan Rasulullah
 sahabatku..
Andai diri ini tenggelam dalam lautan dunia yang dalam,bantulah diri ini kembali ke daratan mengingati akhirat ..
Semoga setiap perbuatan kita mengingati Dia yang Maha Esa..















No comments:

Post a Comment