Mulakan Bismillah sebelum membaca, Jadikan amalan sepanjang masa, Maaf dipohon tersilap bicara, Ini sekadar renungan bersama.. ^_^
"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

Monday, 30 December 2013

Jom upgrade diri kita, Muslimah..








Suka sangat dengar satu lagu ni. Lagu kak Oki Setiana Dewi, wanita muslimah.. Lebih kurang macam tu tajuk dia. ( Try search kat youtube )


Siapa yang tak nak jadi SOLEHAH..

Kalau tanya adik-adik yang kecil lagi tu pun, nak jadi bidadari dunia..


Inikan kita yang dah besar panjang..

Yang boleh menilai sendiri dengan akal dan hati kita..



SOLEHAH...

Subhanallah..

Hanya Tuhan yang tahu betapa mujahadahnya mereka menentang nafsu mereka..

Lebih-lebih lagi, akhir zaman ni..


Nak jadi SOLEHAH..

Perlukan mujahadah yang tinggi..

Tak perlu khawatir dengan apa yang mungkin terjadi..

Kerana Allah sentiasa bersama kita..



Jom wahai sahabatku muslimat..


Kita upgrade IMAN kita dan upgrade lagi azam kita untuk menjadi MUSLIMAH SOLEHAH..



Jangan berasa lelah di pertengahan jalan menuju Redha Tuhan Mu wahai MUSLIMAH SOLEHAH..



Untuk kakak-kakak dan adik-adik yang masih cuba memperbaiki diri, menutup aurat, menunaikan solat yang telah Allah wajibkan kat atas diri kita...

Teruskan usaha kalian ye..

Jangan putus asa dalam mencari keampunan dan rahmat Allah..



Lastly, hope terus dalam perjuangan diri kita untuk Islam, agama kita..



P/s : Love u all.. :)





No comments:

Post a Comment