Mulakan Bismillah sebelum membaca, Jadikan amalan sepanjang masa, Maaf dipohon tersilap bicara, Ini sekadar renungan bersama.. ^_^
"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-

Thursday 17 January 2013

Selamilah






"Hidup ini susah kita nak duga.. Kadang-kadang kita rasa dekat sangat dengan seseorang.. Tapi,sebenarnya jauh.. Walaupun kita dapat capai tangan dia.. Tapi,belum tentu hati dia kita dapat selami.. Mungkin kadang-kadang kita dapat tengok dia ketawa.. Tapi,Kita tak tahu maknna di sebalik senyumannya.. Bila dia menangis..kita ingat kehadiran kita dapat memujuknya.. Walhal kehadiran kita langsung tidak disenangi.. Rencah dunia.. Kita tak akan tahu siapa kawan dan siapa lawan.. Sehinggalah sampai suatu masa kita jatuh.. Adakah tangan itu menghulurkan bantuan atau akan ditinggalkan tanpa perasaan..."

No comments:

Post a Comment